Griepepidemie; verhoog je weerstand!

13 februari 2024

Er heerst in Nederland momenteel een echte griepepidemie! Het kwakkelende weer van de afgelopen maanden heeft absoluut een effect op onze weerstand. En nu, in februari, tijdens de overgangsperiode van winter naar lente, fluctueren de temperaturen en weersomstandigheden nog meer, wat ons lichaam kan uitdagen om zich aan te passen. Dit kan een negatief effect … Continued

Griepepidemie; verhoog je weerstand!

Er heerst in Nederland momenteel een echte griepepidemie! Het kwakkelende weer van de afgelopen maanden heeft absoluut een effect op onze weerstand. En nu, in februari, tijdens de overgangsperiode van winter naar lente, fluctueren de temperaturen en weersomstandigheden nog meer, wat ons lichaam kan uitdagen om zich aan te passen. Dit kan een negatief effect hebben op ons immuunsysteem en onze weerstand tegen ziekten en infecties verminderen. Het is dus extra belangrijk om je weerstand te versterken.

Wat is je weerstand precies?

Weerstand is eigenlijk niets anders dan de kracht van je lichaam om zichzelf te beschermen tegen ziekteverwekkers zoals virussen, bacteriën en andere kleine beestjes die je ziek kunnen maken. Je lichaam maakt zelf afweerstoffen aan die helpen om je weerstand op peil te houden. Het is heel belangrijk om je lichaam te ondersteunen zodat je weerstand sterk blijft, of zelfs een extra boost te geven als dat nodig is!

Waardoor verzwakt je weerstand?

Je weerstand wordt minder sterk als je gestrest bent, te weinig slaapt, niet genoeg beweegt, rookt, of ongezond eet. Dit betekent dat je lichaam minder goed in staat is om zich te verdedigen tegen ziektes en infecties. Daarom is het belangrijk om goed voor jezelf te zorgen en gezonde gewoontes aan te nemen, zodat je weerstand op peil blijft.

Tips om je weerstand te verhogen?

Om een goede weerstand te ondersteunen, zijn er een paar simpele dingen die je kunt doen:

  • Zorg voor een gezonde darmflora en eet gezond: Zorg ervoor dat je genoeg groenten, fruit rijk en vezels. Vezels zijn ook super belangrijk; ze vormen een voedingsbron voor je goede darmbacteriën, zodat zij kunnen groeien. Onze psyllium husk is zo’n goede vezel! Daarnaast hebben wij ook spijsverteringsenzymen; deze spelen een cruciale rol bij de vertering van je voeding. Eet vooral gevarieerd en het liefst biologisch. Een gezonde darmflora is essentieel voor een sterk immuunsysteem. Het bevordert een evenwichtige immuunrespons en beschermt tegen overmatige ontstekingen, allergieën en infecties.
  • Drink genoeg (gezuiverd) water en kruidenthee: Drink minimaal 1,5 tot 2 liter per dag zodat je lichaam alle voedingsstoffen goed door het lichaam kan transporteren en de afvalstoffen kan afvoeren. Met extra hulp van onze Chlorella reinig je je ook nog je darmen. Het ondersteunt je lever, verbetert je weerstand en voedt eveneens je darmflora. Afvalstoffen worden op deze manier extra goed afgevoerd.
  • Beweeg regelmatig: Probeer elke dag wat lichaamsbeweging te krijgen, zoals wandelen, fietsen of sporten. Dit helpt je immuunsysteem actief te blijven. Overmatige inspanning kan juist je immuunsysteem verzwakken dus vind een goede balans.
  • Slaap voldoende: Zorg dat je genoeg slaapt, want slaaptekort kan je weerstand verminderen. Tijdens de slaap worden belangrijke immuunfuncties uitgevoerd, zoals de productie van antilichamen en andere immuuncellen die infecties bestrijden. Probeer elke nacht ongeveer 7-9 uur slaap te krijgen.
  • Vermijd stress: Probeer stress te verminderen door te ontspannen, te mediteren of leuke dingen te doen die je blij maken. Chronische stress kan het immuunsysteem verzwakken en het risico op infectieziekten verhogen.
  • Stop met roken: Als je rookt, probeer dan te stoppen. Roken verzwakt je immuunsysteem wat je vatbaarder maakt voor o.a. virussen.
  • Voed je lichaam aanvullend met supplementen: Voor een goed werkend immuunsysteem zijn verschillende voedingsstoffen nodig. 

Vitamine C is de meest bekende weerstandsvitamine, toch is deze niet de belangrijkste. Dit is zonder twijfel vitamine D3. Gebrek aan deze vitamine maakt je vatbaar voor ziekte. De zon schijnt al een aantal maanden veel minder en dat maakt dat je deze vitamine extra moet bij slikken. Onze vitamine D3 & K2 is hoog gedoseerd (50mcg).

Vitamine D3 heeft een goede vetzuurbalans nodig om goed opgenomen te kunnen worden. Daarom neem je deze het liefst tijdens of vlak na de maaltijd of samen met onze omega 3 algenolie. Onze vegan omega 3 bevat een hele hoge verhouding omega 3 vetzuren. Dat is nu juist wat je graag wilt binnenkrijgen! Per capsule maar liefst 375 mg EPA/DHA, dit is dus 83% omega 3 in 1 capsule.

Daarnaast bevat onze Multivitamine de beste basis met alle nutriënten in natuurlijke en biologisch beschikbare vorm, in weloverwogen doseringen uiteraard!

Wil je graag alles in 1 pakket? Bestel dan onze “My Daily Vitamins”: deze geeft je immuunsysteem een complete boost, zodat je elke dag in topvorm kunt zijn!

Bij ons begrijp en we het belang van een gezond immuunsysteem en bieden we de oplossingen die je nodig hebt om je weerstand te verhogen.

Stel je vraag