Waarom slowjuice sappen van Blend New Day drinken?

1 maart 2020

Wij krijgen vaak de vraag: ‘Zijn jullie sappen nu echt zo gezond?’ Het antwoord is duidelijk: ‘Ja Natuurlijk!’ Onze slowjuice sappen zijn een ware vitaminebom en daarom een waardevolle aanvulling op de dagelijkse voeding. Volgens nieuwe inzichten moet je dagelijks 300 gram fruit en 375 gram groenten eten om voldoende voedingsstoffen binnen te krijgen. Dat is veel … Continued

Waarom slowjuice sappen van Blend New Day drinken?

Wij krijgen vaak de vraag: ‘Zijn jullie sappen nu echt zo gezond?’ Het antwoord is duidelijk: ‘Ja Natuurlijk!’

Onze slowjuice sappen zijn een ware vitaminebom en daarom een waardevolle aanvulling op de dagelijkse voeding. Volgens nieuwe inzichten moet je dagelijks 300 gram fruit en 375 gram groenten eten om voldoende voedingsstoffen binnen te krijgen. Dat is veel meer dan wat het voedingscentrum aangeeft, namelijk 2 stuks fruit en 250 gram groenten. Veel mensen halen de norm van het voedingscentrum niet. We moeten daarom ook massaal meer groenten en fruit tot ons nemen om aan de gewenste hoeveelheid vitaminen en mineralen te komen. Een gezonde dosis voedingsstoffen zorgen er namelijk voor dat je je fit voelt en energie hebt. Kies voor een gezonde levensstijl!

DÉ VOORDELEN VAN ONZE SLOWJUICE SAPPEN

Door de combinaties van bepaalde groenten en fruit, is ieder sap een ware smaakexplosie voor de smaakpapillen en levert het een gevarieerd aanbod aan voedingsstoffen op. Door middel van onze RVS schroefpers slowjuicer wordt de celwandstructuur van de groenten en fruit opengebroken, waardoor je lichaam in staat is heel veel vitamines, mineralen en antioxidanten uit rauwe biologische groenten en fruit op te nemen. Vergelijkbaar met wanneer je zelf kauwt op het eten. De voedingsstoffen uit onze sappen worden, indien gedronken op een lege maag, binnen 15 minuten door jouw darmwand opgenomen. De oplosbare vezels spelen hierbij de hoofdrol. In een slowjuice sapje zitten complexe suikers die oplosbaar zijn en energie leveren. Ze worden in de dikke darm afgebroken en stimuleren de darmbeweging, wat zorgt voor een goede stoelgang. Oplosbare vezels maken een gel in je systeem aan voor de binding met vetzuren. Het zorgt voor een betere opname van voedingsstoffen en bevordert je immuunsysteem.

SLOWJUICE SAPPEN EN VOEDINGSSTOFFEN

Hieronder een korte samenvatting over wat voedingsstoffen nu precies in ons lichaam doen.

Vitamines zijn fundamenteel voor je gezondheid en zorgen ervoor dat je lichaam goed werkt. Er zijn 13 vitamines: vier vetoplosbare vitamines en negen wateroplosbare vitamines. De vetoplosbare vitamines zijn vitamine A, D, E en K. Deze vitamines zitten voornamelijk in het vet van voedingsmiddelen en kunnen in de weefsels van het lichaam worden opgeslagen. De wateroplosbare vitamines zijn vitamine B1, B2, B3, B5, B6, B8, B11 (foliumzuur) en B12 en vitamine C. Deze vitamines zitten juist in het vocht dat in voedingsmiddelen zit. Het lichaam kan deze wateroplosbare vitamines (met uitzondering van vitamine B12) niet goed opslaan; een teveel verlaat het lichaam via de urine. Je kunt dus nooit een overschot aan wateroplosbare vitamines krijgen maar wel een tekort. Een tekort aan vitamine C kan tal van lichamelijke en psychische klachten veroorzaken.

Vitamine D wordt via de huid door ons lichaam aangemaakt. Daarvoor is zonlicht nodig. Onderzoek wijst uit dat wij in Nederland, standaard een Vitamine D tekort in het bloed hebben gedurende de herfst en winter. Vitamine D werkt het best als het wordt gecombineerd met vitamine C. Ze versterken elkaar. Vitamine C is een antioxidant en ons lichaam kan dit niet zelf aanmaken. We moeten dit door voedsel of op andere wijze binnenkrijgen.

Vitamine K, A en B3 kan het lichaam wel zelf maken. Vitamine K wordt door bacteriën in de darm aangemaakt. Vitamine A en B3 halen we uit betacaroteen en tryptofaan uit het eten om ze aan te maken. Alle andere vitamines, mineralen en antioxidanten moeten we uit onze voeding halen.

Mineralen zijn wat de functie betreft ontzettend vergelijkbaar met vitamines. Beide groepen bestaan uit stoffen die je lichaam nodig heeft om te kunnen functioneren. Ze zorgen onder andere voor groei, de overdracht van zenuwprikkels en de opbouw van lichaamsweefsels. Ze leveren niet direct energie. Het verschil is vooral de herkomst. Vitamines zijn stoffen die door levende planten en dieren aangemaakt worden. Mineralen komen uit de zogenoemde ‘dode’ natuur. Via planten en dieren komen er sporen in je voedsel terecht om je lichaam draaiende te houden.

Magnesium is een van de meest onmisbare mineralen voor je lichaam. Magnesium speelt een belangrijke rol bij je metabolisme, de overdracht van zenuwprikkels, de stevigheid van je skelet, opbouw van je spieren, je zenuwen en je bloedvaten. Ook zorgt magnesium ervoor dat bepaalde voedingsstoffen worden omgezet in energie. Magnesium werkt samen met de mineralen natrium, calcium en kalium. Magnesium komt in de meeste voedingsmiddelen voor. Echter door factoren zoals stress, luchtvervuiling en medicijngebruik kunnen lagere waarden in je lichaam ontstaan.

Als laatste een stukje over antioxidanten. Dit is een verzamelnaam voor bepaalde vitamines, mineralen en andere stoffen die het lichaam beschermen tegen oxidatie. Oxidatie is een chemisch proces onder invloed van zuurstof. Tijdens dit proces komen er vrije radicalen vrij. Vrije radicalen horen bij het normale biologische proces van je lichaam. Ze helpen je bij het afweersysteem door het vernietigen van indringers, bacteriën. Maar een te grote hoeveelheid vrije radicalen kunnen zorgen voor schade aan je lichaam. Daarnaast zorgen rook, veel alcohol, milieuverontreiniging, stress en ongezonde voeding ervoor dat het lichaam meer vrije radicalen produceert. Antioxidanten, zoals de vitamines C en E, spoorelementen als seleen en bioactieve stoffen vallen de vrije radicalen in het lichaam aan en ruimen ze op. Ze voorkomen of vertragen het oxidatieproces. Bijvoorbeeld de geschilde appel die bruin wordt. Giet je er citroensap (vitamine-C) overheen dan wordt de appel niet zo snel bruin. Bij mensen vertragen ze het verouderingsproces waaronder rimpelvorming en elasticiteit van de huid.

WANNEER DRINK JE EEN SLOWJUICE?

Drink onze juices als supplement op je dagelijkse voeding. Het liefst ’s ochtends vroeg op de nuchtere maag of in de middag rond 4 uur. Je hebt dan de maximale opname van vitaminen, mineralen en antioxidanten en daarnaast ervaar je een heerlijk smaakexplosie. De sappen lenen zich uitstekend voor detoxen of balansdagen. Je kunt je lichaam op een gezonde, natuurlijke manier ontdoen van afvalstoffen. Afkicken van de geraffineerde suikers of even een compenseerdag voor het weekend.

Stel je vraag