11 jul 10:38

Ben jij al Zomerproof?

Proteine shake kilo's afvallen

De zomer is al bijna begonnen maar je bent nog steeds op tijd om je reis naar een fitter en gezonder lichaam te beginnen. Start nu! Begin met kleine, efficiënte stapjes: maak bewuste keuzes voor gezonde voeding, geniet van actieve bezigheden die je leuk vindt en omring jezelf met positieve ondersteuning. Wees geduldig met jezelf en weet dat elke stap vooruit, hoe klein ook, je dichter bij je doel brengt. Geloof in jezelf, wees lief voor je lijf! Klaar om te starten? Met deze 7 TIPS lukt het jou! Let’s go!

7 Tips om gezond en verantwoord af te vallen


Tip 1: Beperk bewerkt voedsel

Bewerkte voedingsmiddelen bevatten vaak toegevoegde suikers, geraffineerde koolhydraten en schadelijke chemicaliën. Deze kunnen de lever belasten en het gewichtsverlies belemmeren. Kies in plaats daarvan voor onbewerkte voedingsmiddelen zoals verse groenten, fruit, volle granen, gezonde vetten en magere eiwitten. Het liefst biologisch, want pesticiden kunnen echt het afvallen vertragen.

Tip 2: Zorg voor een goede mix van eiwitten, koolhydraten en vetten

Zorg dat je voldoende eiwitten, koolhydraten en vetten binnenkrijgt. Ga niet één voedingsstof uitsluiten. Je houdt het echt beter vol als je alle drie voedingsstoffen blijft eten. Eiwitten zorgen voor een langer verzadigd gevoel en helpen bij het behoud van spiermassa. In ons “Slim & Healthy” programma, gebaseerd op onze Proteïne Shake, leren we je hoe je deze voedingsstoffen in balans houdt. Deze shake kan worden toegevoegd aan smoothies, baksels of met enkel water worden geconsumeerd.

Tip 3: Doe aan krachttraining

Krachttraining is essentieel voor je lijf om spiermassa op te bouwen. Spieren verbranden meer calorieën dan vet, zelfs in rust. Door krachttraining toe te voegen aan je routine, kun je je metabolisme verhogen en meer calorieën verbranden.


Tip 4: Zorg voor voldoende beweging en ontspanning

Beweging is super belangrijk. Beweeg elke dag minimaal een half uur (wandelen, fietsen, actief het huishouden doen) en combineer dit met minimaal 2x in de week krachttraining. Dit levert je veel voordelen op:

  • Je hebt minder last van stress;
  • Je kunt je beter ontspannen;
  • Je slaapt er beter door;
  • Je bent minder moe en staat ’s ochtends gemakkelijker op;
  • Je krijgt sterkere spieren, botten en een mooiere huid. 


Tip 5: Verhoog je vezelinname

Voedingsmiddelen rijk aan oplosbare vezels, zoals volle granen, groenten, fruit en peulvruchten, kunnen helpen bij het vertragen van de spijsvertering, het stabiliseren van de bloedsuikerspiegel en het bevorderen van een gezond gewichtsverlies. Vezel helpt ook bij het verwijderen van gifstoffen uit het lichaam.

Onze Psyllium Husk is ook een super vezel voor je lijf! Het geeft je een verzadigd gevoel en verbetert de spijsvertering, het helpt bij het binden en afvoeren van gifstoffen in het spijsverteringsstelsel en vermindert ontstekingen! De ideale aanvulling als je gewicht wilt verliezen.

Tip 6: Zorg dat je je lever ondersteunt tijdens het afvalproces

Zorg allereerst dat je minimaal 1,5 tot 2 liter water per dag drinkt. Vind je dit moeilijk, kies er dan voor om te gaan ‘bulkdrinken’. Bulkdrinken betekent dat je op minder momenten, verdeeld over een dag, meer drinkt. Je lichaam kan zo de afvalstoffen die vrijkomen bij afvallen, kwijtraken.

Wanneer je lichaam geen afvalstoffen kwijt kan doordat er onvoldoende water wordt gedronken, kan je lichaam deze afvalstoffen opslaan in de vetweefsels om je vitale organen te beschermen. Een averechts effect dus.

Voeg Chlorella toe aan je dieet: Chlorella is een groene alg die rijk is aan chlorofyl, antioxidanten en voedingsstoffen. Het helpt bij het ontgiften van de lever en het bevorderen van een gezonde leverfunctie. Chlorella is een prebiotica die de goede darmbacteriën voedt; het helpt de spijsvertering te verbeteren en de stofwisseling te stimuleren.

Tip 7: Zorg dat je niet te weinig eet

Wist je dat gemiddeld een vrouw 2000 calorieën nodig heeft? Wil je dus afvallen, zorg dan dat je dagelijks iets minder calorieën binnenkrijgt. Ga niet te weinig eten; hierdoor krijgt je lichaam simpelweg veel te weinig energie en dus voedingsstoffen binnen! Dit zie je terug in huid, haar en nagels en ook in je energieniveau.

Conclusie

Gezond en verantwoord afvallen draait om het maken van bewuste keuzes: beperk bewerkt voedsel, zorg voor een goede balans van eiwitten, koolhydraten en vetten, doe aan krachttraining, beweeg en ontspan voldoende, verhoog je vezelinname, ondersteun je lever en eet niet te weinig. Deze strategieën helpen je niet alleen om gewicht te verliezen, maar bevorderen ook je algehele gezondheid en welzijn.

Ook een verstoord darmmicrobioom kan ervoor zorgen dat je niet of slecht af kunt vallen. Wil je meer lezen over ons darmmicrobioom? Lees dan ons blog Ons Microbioom; de kracht van binnen.