19 apr 16:21

7 Tips om Snel en Gezond te Herstellen als je Ziek Bent

Ginger Gold Class Gembershot

Niets is vervelender dan ziek zijn. Die vervelende verstopte neus, het grieperige gevoel, of die nare buikklachten kunnen je behoorlijk in de weg zitten. Gelukkig zijn er enkele eenvoudige, natuurlijke manieren om je herstel te versnellen en je weer op de been te krijgen. In dit blog delen we 7 tips om je snel en gezond door je ziekte heen te slaan.

Tip 1: Gezonde Voeding als Medicijn

Je moeder had gelijk toen ze zei: “Eet je groenten op!” Het is nu belangrijker dan ooit om gezond te eten. Voeding speelt namelijk een cruciale rol in je herstelproces. Zorg ervoor dat je voeding rijk is aan vitamines, mineralen en antioxidanten. Kies voor verse groenten, fruit, eiwitten en volle granen. Daarnaast zijn eiwitten betrokken bij veel andere processen in het lichaam, zoals bij het helen van een wond of het opbouwen en/of behouden van spiermassa, organen en bloed. Spierafbraak gaat erg snel als je een tijdje ziek bent geweest en veel hebt gelegen. Eiwitten zijn bouwstoffen en zorgen ervoor dat je spiermassa weer snel wordt opgebouwd. Neem dan ook vooral een bakje kwark met ongebrande noten en wat fruit of maak een lekkere gezonde smoothie met onze ProteïneshakeHier deel ik wat recepten voor je. 

Tip 2: Rust, rust en rust

Je lichaam heeft rust nodig om te herstellen. Luister naar je lichaam en neem voldoende rust. Slaap is een van de krachtigste manieren om je immuunsysteem te versterken en je lichaam de kans te geven om zichzelf te genezen. Zorg voor een comfortabele slaapomgeving en probeer minstens 8 uur slaap per nacht te krijgen.

Tip 3: Verwen jezelf met Kruidenthee

Kruidentheeën, zoals kamille, pepermunt en gemberthee, kunnen verlichting bieden bij symptomen als keelpijn, misselijkheid en hoofdpijn. Ze hydrateren je lichaam en hebben vaak kalmerende eigenschappen. Voeg een lepel honing toe voor extra verzachting van je keel. Onderaan dit blog delen we nog wat thee recepten met je!

Tip 4: Voedingssupplementen als Ondersteuning

Soms kan je immuunsysteem wat extra hulp gebruiken. Vitamine Cvitamine D en onze multi zijn enkele veelvoorkomende opties die je immuunsysteem kunnen versterken.

Tip 5: Ventileer je Leefomgeving

Goede ventilatie is belangrijk om de luchtkwaliteit in je huis te verbeteren. Frisse lucht kan helpen bij het verwijderen van ziekteverwekkers en allergenen, waardoor je herstelproces sneller verloopt. Zet ramen en deuren open voor wat frisse lucht, zelfs als het buiten koud is. Voel je je al iets beter, maak dan een klein wandelingetje buiten. Het bewegen is ook weer goed voor je spieren en het zorgt ook dat je je weer wat fitter gaat voelen. 

Tip 6: Hydrateer je Lichaam

Voldoende vochtinname is essentieel als je ziek bent. Water helpt je lichaam om gifstoffen te verwijderen en helpt bij het behouden van een normale lichaamstemperatuur. Drink voldoende water, kruidenthee en bouillon om gehydrateerd te blijven.

Tip 7: Positieve Gedachten en Ontspanning

Wat kun je je belabberd voelen! Stress kan je herstelproces vertragen. Extra belangrijk om te lachen ?  Neem de tijd om te ontspannen, mediteren of ademhalingsoefeningen te doen. Positieve gedachten en een goede mentale gesteldheid kunnen je immuunsysteem versterken en je helpen sneller beter te worden.

Met de juist zorg, voeding en rust kun je je herstelproces versnellen en snel weer op de been zijn. Beterschap!

Kruidenthee recepten

Meng 20 – 30 ml van onze gember drank Ginger Gold Class 100% natuurlijke concentraat met warm water en klaar is jouw gemberboost.

Grieperig? Voeg dan het rasp en het sap van 1 citroen aan bovenstaande toe met wat honing. Laat het even trekken en warm je lekker op aan deze heerlijke verwarmende thee. 

Heb je iets meer tijd? Maak dan een ‘Gember Hottie’. Je hebt hiervoor de volgende ingrediënten nodig: 50 ml Ginger Gold Class , 500 ml water, 1 sinaasappel, 1 kaneelstokje en 1 steranijs.  Snijd de helft van de sinaasappel in schijfjes en pers de andere helft uit. Voeg het sap en schijfjes samen met alle andere ingrediënten toe aan een steelpannetje en breng aan de kook op een laag vuur. Njoy!